Everything happens for a reason =)


eira rose

Tuesday 30 November 2010

Hipokrit dan Hipokrasi

gambar hiasan. (hahaha)

Hipokrit : membawa maksud seseorang yang mengutarakan kepercayaan & pendapat yang bukan pegangannya sendiri.

Hipokrasi : perbuatan mengutarakan kepercayaan & pendapat yang bukan pegangannya sendiri, falseness atau kepalsuan, kepura-puraan


Aku melihat mereka..
Dalam teka teki diri
Ku katakan dalam hati
Mengapa masih ada manusia
Yang tidak mencerminkan diri

Sedangkan pada dasarnya
Mereka ada mempunyai niat tersendiri

Di dalam dunia realiti
Terselit Hipokrit & Hipokrasi
Tidak menunjukkan apa sebenarnya diri
Mereka.. memuji..
Tapi sebaliknya mengeji..
Terkejar² dalam Syurga Duniawi..

Aku melihat .
Dan aku mengerti

Siapa manusia yang bertopengkan diri..
Memuji..dalam hati mengeji
Aku jauhkan diri dan terus pergi..

Kerana mereka.. Aku..

Tidak serasi.. :))



i just need a lot of faith,

eira

3 comments:

  1. naziera ade tag untuk anda


    http://misssukesuki.blogspot.com/2010/12/tag-untuk-bloglarian.html

    ReplyDelete
  2. BUTOH La korang

    ReplyDelete