Everything happens for a reason =)


eira rose

Sunday 24 October 2010

ACT like a LADY, THINK like a MAN :)


Pernah baca buku ni tak wahai wanita2 yang saya sayangi?
Kalau tak pernah, i think u ollsss mesti baca.
Banyak yang boleh dimanfaatkan bersama.
Penulis dia Steve Harvey..belambak kat kedai2 buku.. ;)
Okay fine..mesti korang pelik kan? Ira ni asik suruh baca buku2 je skarang ni kann..
Hahaha..takdela..kang korang kata blog aku takde ilmiah pulak kann..ape salahnye berkongsi..
sharing is daring ye tak? Wakakakaka!
Hari ni aku nak bagi sedikit tipsss la. Untuk u all yang becinta. Haaa. Orang nak becinta, kau pun nak becinta kann..pastu bile putus mule la meroyannn. Menangis kaw2 kunci bilik duduk sorang2 nangis smpai bengkak2 mata pastu takmo makannn sampai kurus keringg. Konon2 kau buat camtu kekasih kau akan datang balik kat kau lah..? HARAPAN!
Hehehe..sinis gituu. Jangan mara ye..Takpe2 ,mari belajar dari kesilapan. Bukan semua manusia itu bijak ye tak? Pasti ade bodohnya kan. Tapi sampai bile nak jadi bodoh? Hurmmmm..
:: See..cinta tak pernah gagal. Yang menggagalkan cinta itu adalah kite sebenarnya ::
Okay..berbalik kepada tajuk hujah saya yang ariff..*hell hell. Haha. Ni untuk orang yang bercinta kire2 nak masuk fasa kedua laa. Ooopss tips ini bukan aku main hentamm saje ye. Tips ni ditulis oleh Steve Harvey..haaa yang tulis buku yang aku post kat atas tadi.
Ada 5 soalan yang korang patut tanye kepada pasangan korang ya ;) **dah ditranslate ke BM
1. Ape matlamat jangka pendek dia?
**tanye dia apa yang dia harapkan untuk hubungan korang dalam jangka pendek. Ape yang dia harapkan dalam masa tedekat.
2.Ape matlamat jangka panjang dia?
**Haaaa..kalau jawapan dia utk soalan ni sama dgn jawapan soalan nombo satu tadi, insyaAllah hubungan korang takkan lama. Hehe pikir sendiri okay?
3.Bagaimana hubungan dia dengan insan lain?
**contohnye hubungan dia dengan mak bapak dia. dengan kwn2 dia. jadinye u all akan tahu dia mcm mna dengan org lain kann.
4. Apa yang dia fikir pasal anda?
**contohnye---"kamu akan jadi ibu yang baik untuk anak2 saya nati" bukannye saya fikir kamu cantik. Ini SALAH. Paham??
5.Ape yang dia rasa tentang anda?
**Haaa..jangan memandai suruh dia 'rasa' kau pulak ye. Tu nak mam*** namanye. Hehehe maknanye lebih kepada feeling lah. Begituuu..
Okay cukup je la 5 soalan ye. Jangan tanye banyak2 kang pakwe or makwe korang tensen terus tembak diri sendiri pulak kannn..korang jugak melopong. Kesiann..
:: Hehe..yes! TRUE love doesnt have an ending..i loikeeeee! ::
Okay..saya sudah tanye mr.SS saya. Anda? Bila lagi?
Nak tau jawapan mr. SS? Ouh...cannot. Buat apa dicerita bahagia yang kita rase ye tak?
Kepada yang sedang bercinta seperti saya, jaga hubungan anda baik2 ya..
Jangan ckp saye jiwang yeee..plissss..ni sekadar untuk perkongsian. Hahaha.
::what men really think about LOVE? relationship.intimacy.commitment.
suke tak? :))
lotsoflove,
Mrs. SS

No comments:

Post a Comment