Everything happens for a reason =)


eira rose

Thursday 20 October 2011

Memang sifat lelaki macam tu :)

1. Lelaki ni mata keranjang. ( eh betol eh? )

Ish mana mana lelaki pon same jelah. Kalau ade perempuan seksi sikit jalan depan dia, gaya dia macam tak tenguk. Tapi sebenarnya dia dah khatam dah pun. Kannn? Tapi kalau gf sendiri pakai seksi tau plak marah..huhu contohnye mcm aku, tak pakai seksi pon org ckp seksi..mcm mna tu? **pitam okay!


2. Lelaki ni suka mengejar/memburu cinta yg susah nak dapat.

Laki ni kalau belum dapat, semuanya manisss mcm gula gula. Tapi bile dah dapat, semuanya kosong je. Janji janji pon tah kemana. Ye laaa..ape nak diherankan. Dah tentu dia punya. Kan? Hehe so kepada perempuan2..even kalau dah becinta/betunang/kawen/teruskan jual mahal anda iteww..sebab itu lah akan menjadi kegilaan beliau~ jgn telalu ikutkan sangat..agresif sikit okei :)

3. Lelaki suka perempuan bijak.

Laki biasanya sukakan perempuan yg letakkan otaknya di kepala, bukannya di tapak kaki. Sebab? Perempuan ni kan hebat..(sila bangga wahai perempuan) Di sebalik tiap2 kejayaan lelaki, mesti ada di belakangnya seorang wanita yg Heibatt (mcm saya) hell tak hell tak? Hii

4. Lelaki suka perempuan yg manja (alamak aku garang..cane?)


Manja bukan maksudnya tergedik gedik yer..huhu! Manja is manja. Ianya bukan dibuat buat.
Ianya sangat plastik kalau manja itu di create sendiri oleh anda. Cuba bercakap dengan nada yg lemah lembut dgn pasangan anda. Tak pun..cuba gunakan..olo..atau alaaaaa..sambil buat muncung itik anda yg mahei tu. Konpem dia cair mair..hehe

5. Lelaki ni pentingkan kawan kawan dari gf/tunang/bini.

Betul ke? Depends. Ekceli kawan-kawan tu penting. Tapi jgn lah sampai abaikan bini korang. Kan? Cuba gunakan pendekatan psikologi kat dorang nie. Kalo pengalaman aku, encik tonang aku ni mmg semangat setiakawan betul. Aku pun tak marah sebab kawan2 dia pun semua jenis yg tolong bila susah sume. Sangat bagus. Tapi..

aku : Kamu nak hidup ngn kita sampai bila?
tunang : sampai bila bila la. Sampai syurgaa.. (ceh ayat takley bla kan?)
aku : kalau kamu sakit nanti kamu nak sapa yang jaga kamu?
tunang : eh mestila kamu. kamu taknak jage kite ke bile dah tua?
aku : oouh..ingatkan kamu nak suruh kawan kamu yg tolong jagakan bila kamu dh kencing terabur nanti. (perli)
tunang : Hehehe kamu nie..

SOoo..ada masa kite perlu kan kawan2..dan ada masa pasangan adalah teman terbaik sebab mereka je yg sentiasa ada untuk kita.

6. Lelaki memang takkan faham kalau perempuan tak terus terang.

Perempuan ni suka berkias-kias kalau merajuk atau marah dengan harapan tunjuk perangai protes konon2 paling ganasss gitew kan? Tapi korang jgn haraplah laki ni faham selagi korang tak cakap. Diorang lambat pikapp ataupun dlm bahasa lainnya..lemba* kan? Kalau mara / majuk ke lain kali strait to da point je..mcm haku, kalo marah, aku terus lempang je..malas nak cakap banyak..aku lain sikit nie..(sila percaya sekarang!)

Cukupla kot? Penat ni nak type. :)

Apa yang penting, dalam sesuatu hubungan harus ade kepercayaan, kejujuran dan bla bla bla bapak ahhh aku dh mcm dr cinta dah pehal nie..? Dah2..shadap ira shaddappp..

So sama sama pikir n renungkan.

Oklabai.
Sucinye tak muka ku ininye adoi? versi johan rajalawak

eira

No comments:

Post a Comment