Everything happens for a reason =)


eira rose

Wednesday 12 October 2011

Kemaafan = Ketenangan

i've got a phone call from unknown number last nite.

aku : hello..sape nie..
unknown : hello...ni ***** nie..
aku : (terkezutttt zut zut) haaa..nape ye?
unknown : tgh buat ape? boleh ckp kejap?
aku : tenguk tv..boleh..cakap la.
unknown : kawin bile eh?
aku : bulan 3 thn depan insyaAllah. bile lak?
unknown : bulan depan.
aku : ooh cepatnye? tahniah.
unknown : nak mintak maaf ni yg lepas2.
aku : okay takde menda la benda dah lepas.
unknown : nak mintak maaf betul2 nie.
aku : apa mimpi call ni?
unknown : ye la slalu org nak kawin kn kena la mntak maaf.
aku : oo mcm tu plak. xde ape lah.

lebih kurang cmnila perbualannya.

(ekceli aku still tatau nak cakap ape. tekejut. tekedu semua ade)

Aku dah lama maafkan. Aku pn mintak maaf jugak.
Kite bukan nye perfect untuk menghukum siapa2 kan?
Kalau kita maafkan org, kita dapat ketenangan.
Benci2 pun bukannye hidup boleh jadi tenang. Betul?
Dah beso kot..pandei2 le pikir sendiri..

Syafiq pun selalu ckp, kalo maafkan org, kita akan jadi tenang.
Memang betul..( eh ade ye syafiq ckp cmnie? Cool nye kan kan? Kikikiki)

Ahaa..tapi aku x penah dendam pun. Aku ni cepat sejuk.
Hari ni mara, esok lusa aku ok je..lupa terus!
senangggg..!

**Tahniah kepada si dia n pasangan. Ekspress betul kauuu! Hee.
Cantik balak eh bakal isterinya..tahniah..tahniah..!  :))

Lagi sekali aku x sabo nak kawen~
Aiiiyaaaa..menghitung hari.


Eh eh..comelnye awak nie..! Kawin jom!!
nak muntah la tu? Bueksss..silakan!  :P
eira

No comments:

Post a Comment